Bezglutenowe bułki gryczane i kilka słów o książce: "W piekarni Pięciu Przemian" Anny Czelej

Niedawno poproszono mnie o napisanie kilku słów na temat najnowszej książki Pani Anny Czelej "W piekarni Pięciu Przemian". 

W oczekiwaniu na książkę uświadomiłam sobie, że udział pieczywa w mojej diecie jest znikomy. Coraz częściej eksperymentuję i zajadam wypieki bezglutenowe, a mój kontakt z "normalnym" chlebem sprowadza się do własnego wypiekania chleba żytniego na zakwasie
Unikam kupowania pieczywa w sklepach i sieciówkach, które niestety zawierają szereg e-dodatków, polepszaczy i konserwantów. Nie służą one mojemu zdrowiu, a ja wybieram dbać o swój organizm i swoje ciało. 

Gdy książka dotarła do mnie, piałam z zachwytu co najmniej godzinę. Ponad 60 przepisów na bezglutenowe chleby, bułki, tarty i przekąski a'la krakersy itp. To jest TO! :) Istna Biblia dla osób na "bez glucie" i nie tylko.

Książka liczy 186 stron wraz ze spisem treści ;). Podzielona jest na 5 rozdziałów. Oprócz wypieków bezglutenowych, znajduje się również kilka przepisów na chleby z glutenem. 
Przepisy opisane są w łatwy, zrozumiały dla każdego sposób, dodatkowo zawierają zdjęcie, więc śmiało można startować z domową piekarnią.

Większość wypieków bazuje na mące gryczanej, jaglanej oraz z pestek dyni. 
Moją uwagę najbardziej przyciągnął rozdział z rozmaitymi tartami oraz bułeczki gryczane, które skradły serce moje i mojej córki. 

Są pyszne! Mają wyrazisty smak i delikatną kruchość. Smakują dobrze same, z masłem lub pastą warzywną, a ich przygotowanie trwa 10 minut + 60 minut wypieku. 
Spróbujcie koniecznie :).




Skład:

K (kwaśny):   pół kubka śmietany 18% (ok. 100g)
G (gorzki):     1,5 szklanki mąki gryczanej
S (słodki):      1/4 kostki masła, 1 jajko, 1/4 szklanki mąki kukurydzianej (w oryginale mąka z pestek dyni)
O (ostry):       pieprz
Sn (słony):      sól do smaku

Przygotowanie: 
1. Do dużej miski wlewamy śmietanę. Następnie dodajemy mąkę gryczaną, masło, mąkę kukurydzianą i wbijamy jajko.
2. Doprawiamy szczyptą pieprzu i solą. 
3. Wszystkie składniki zagniatamy i formujemy z nich kulki wielkości dużych knedli.
4. Bułeczki kładziemy na blasze wyłożonej papierem i pieczemy w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180'C przez godzinę.
Smacznego! :)




Unknown

Spodobał Ci się ten przepis? Podziel się nim ze znajomymi ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz