Strony

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Pasta z pieczonych warzyw wg 5 Przemian

Lato to najwspanialszy czas, aby nacieszyć się zdrowym jedzeniem. Na talerzach królują kolorowe potrawy z młodych warzyw i świeżych owoców, którymi możemy zajadać się bez wyrzutów sumienia. Bo to w końcu- samo zdrowie! :)

Lato to jedna z najbardziej lubianych pór roku. Uwielbiana głównie za słońce, ciepło, wakacje i luz. Wg medycyny chińskiej okres letni przyporządkowany jest do Elementu ognia, który zarządza sercem. Tym szczególniej możemy potraktować nasze ciała i otulić je harmonią i spokojem.

Ja od wczoraj raczę się pastą z pieczonych warzyw. Traktuję ją jak nagrodę dla swojej duszy i celebruję każdy kęs. Polecam, bo smak ma znakomity i zaskakujący.

Smacznego!






Skład:
S (słodki):      4 młode marchewki, 4 młode pietruszki, 1 czerwona papryka
O (ostry):       2 małe, młode selery, 1 młody por, 4 ząbki czosnku
Sn (słony):      sól
K (kwaśny):   garść natki pietruszki, 1 łyżeczka soku z cytryny
G (gorzki):     szczyptę kurkumy, 1/2 łyżeczki tymianku

S (słodki):      1 łyżeczka masła, szczyptę nierafinowanego cukru trzcinowego
O (ostry):       1 łyżeczka musztardy, pieprz

Przygotowanie: 
1. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180'C.
2. Warzywa dokładnie myjemy, obieramy ze skórki i kroimy w plasterki. Następnie układamy je na blasze przykrytej papierem do pieczenia i pieczemy w piekarniku co najmniej 25-30 minut.
3. Gdy warzywa są już zarumienione i miękkie, wyjmujemy je z piekarnika i chwilę studzimy. 

4. Do głębokiego naczynia wkładamy po kolei: marchewkę, pietruszkę, paprykę, seler, por i czosnek. Wszystko dokładnie miksujemy blenderem na gładką masę.
5. Następnie pastę doprawiamy solą, pokrojoną drobno natką, sokiem z cytryny, kurkumą, tymiankiem. Dodajemy także masło, szczyptę cukru, musztardę i pieprz.
6. Składniki mieszamy ze sobą tak, aby się wszystkie smaki połączyły.
7. Smarujemy kromki chleba i ozdabiamy je wedle uznania np. czarnuszką lub natką pietruszki.
GOTOWE :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz