Strony

poniedziałek, 28 lipca 2014

Pasta jajeczna wg 5 Przemian

Podobno od tego jak ciekawie zaczniemy poranek, tak też upływa nam dzień :) Absolutna Prawda!
Wczorajszą niedzielę, razem z moją córeczką, postanowiłyśmy rozpocząć od... śniadania na trawie. Chodziłyśmy boso po trawie, słuchałyśmy śpiewu ptaków i rozkoszowałyśmy się jedzeniem. Było cudownie! Pozostała część dnia upłynęła nam równie przyjemnie.
Dlatego polecam każdemu znaleźć choćby krótką chwilę na zanurzenie się w sobie i spełnienie swych pragnień. Bezcenne!
A tymczasem pyszna pasta jajeczna wg 5 przemian z dodatkiem szczypiorku :)






Skład:
S (słodki):     2 jajka
O (ostry):      1/4 łyżeczki pieprzu
Sn (słony):    sól
K (kwaśny):  łyżeczka jogurtu naturalnego
G (gorzki):   1/4 łyżeczki kurkumy
S (słodki):    1 łyżka majonezu

Przygotowanie:
1. Gotujemy jajka na twardo, obieramy je ze skorupek i kroimy w drobną kosteczkę.
2. Następnie dodajemy po kolei: pieprz, odrobinę soli, jogurt naturalny, kurkumę i majonez.
3. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy i ugniatamy widelcem aż uzyskamy konsystencję pasty.
4. Całość posypujemy świeżym szczypiorkiem.
Pasta najlepiej smakuje z z chlebem żytnim lub orkiszowym.
Smacznego!

czwartek, 24 lipca 2014

Pieczony kabaczek z sosem pomidorowym i bazylią wg 5 Przemian

Niewątpliwie danie to jest hitem lipcowych obiadokolacji w moim wydaniu :) Lekki, aromatyczny i... niesamowicie energetyczny. Idealny jako szybkie danie w upalny dzień lub extra doładowanie w przypadku zmęczenia. 
Jestem pewna, że połączenie delikatnego kabaczka z aromatycznym sosem pomidorowym zachwyci Was tak bardzo jak mnie. Voilà! :) 




Skład:
S (słodki):      1 średni kabaczek, 2 łyżki oleju ryżowego
O (ostry):       2 ząbki czosnku, łyżeczka suszonego oregano, 1/2 łyżeczki chilli w proszku, pieprz
Sn (słony):     sól
K (kwaśny):  4 posiekane listki świeżej bazylii
G (gorzki):    1/3 łyżeczki kurkumy

Przygotowanie:
1. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni C.
2. Kabaczek dokładnie myjemy i kroimy go w plastry o grubości 2 cm.
3. Plasterki smarujemy olejem ryżowym i kładziemy je w niewielkim naczyniu do zapiekania.
4. Następnie doprawiamy kabaczka: startym czosnkiem, oregano, chilli, pieprzem, solą, posiekaną bazylią i kurkumą (zachowując podaną kolejność :)).
5. Naczynie wkładamy do piekarnika i zapiekamy przez 10-12 minut.





Skład:
S (słodki):      1 łyżeczka oleju ryżowego
O (ostry):       1 ząbek czosnku, 1/4 łyżeczki chilli, pieprz
Sn (słony):      sól
K (kwaśny):   2 średnie pomidory
G (gorzki):     szczypta kurkumy
S (słodki):      1/3 łyżeczki cukru trzcinowego
O (ostry):       1/2 łyżeczki garam masala

Przygotowanie:
1. W międzyczasie na patelni rozgrzewamy olej. Następnie dodajemy do niego starty czosnek, chilli, pieprz i sól.
2. Pomidory obieramy ze skórki, kroimy w kosteczkę i smażymy na uprzednio przygotowanym oleju z przyprawami.
3. Następnie dla podkręcenia smaku dodajemy kurkumę, cukier trzcinowy oraz garam masala. Gdy woda odparuje z pomidorów odstawiamy patelnię z ognia.
4. Na podpieczone plasterki kabaczka kładziemy sos pomidorowy oraz plasterki sera pleśniowego.
5. Danie wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez 10 minut.
6. Kabaczki podajemy na ciepło z dodatkiem świeżej bazylii.

Smacznego!!

piątek, 11 lipca 2014

Odżywczy koktajl truskawkowy z kaszą jaglaną i nasionami chia wg 5 Przemian

Uwielbiam truskawki! Za ich cudowny smak, wyjątkowy zapach i piękny wygląd.
Szczególnie w sezonie letnim kuszą mnie swoimi walorami tak, że nie sposób przejść obok nich obojętnie. 
Dzisiejszy dzień płynie mi w wyjątkowo truskawkowym klimacie :). Być może dlatego, że jest piątek i czuję już nadchodzący weekend. Z tej okazji dogodziłam swojemu podniebieniu i przygotowałam pyszny, odżywczy koktajl na bazie truskawek, kaszy jaglanej i nasion chia.
Mmmmmm... niebo!




Skład:
K (kwaśny):  1 szklanka truskawek, 1 łyżka soku z cytryny
G (gorzki):    1/4 łyżeczki kurkumy
S (słodki):     4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej, 1 łyżeczka syropu z agawy, 1 łyżeczka nasion chia
O (ostry):      1/2 łyżeczki kardamonu
Sn (słony):    1/3 szklanki wody

Przygotowanie:
1. Świeże truskawki szypułkujemy, myjemy i delikatnie osuszamy. Następnie wrzucamy je do blendera.
2. Do truskawek dodajemy kolejno sok z cytryny, kurkumę, ugotowaną kaszę jaglaną, syrop z agawy, nasiona chia, kardamon oraz wodę.
3. Wszystkie składniki miksujemy w blenderze ok. 1 minuty.
4. Przygotowany koktajl wlewamy do szklanek. Do dekoracji możemy użyć świeżych liści mięty lub melisy.
 

poniedziałek, 7 lipca 2014

Gotowana kawa z kardamonem wg 5 Przemian na Dzień Dobry!!

Nie może być inaczej! :) 
Pierwszy wpis poświęcam niezwykłej, aromatycznej kawie, od której zaczęła się moja przygoda z gotowaniem wg 5 Przemian. Jej zapach i smak podbił moje serce i podniebienie od pierwszego... łyka, a poranne picie kawy stało się codziennym rytuałem.
Kawa gotowana jest wspaniałym sposobem na rozpoczęcia dnia. Pobudza zmysły, podkręca metabolizm, stymuluje krążenie oraz jelita. Daje ogromną dawkę energii, więc zachęcam do gotowania i delektowania!


Skład:
G (gorzki):     1,5 szklanki wrzątku
S (słodki):      1 łyżeczka cynamonu
O (ostry):       2 plastry świeżego imbiru, 1/2 łyżeczki kardamonu, 4 goździki
Sn (słony):      kilka ziaren soli
K (kwaśny):   kawałek skórki cytryny
G (gorzki):    1,5 łyżeczki kawy ( najlepiej świeżo zmielonej)

Przygotowanie:
1. Zagotowujemy wodę w garnku i zmniejszamy ogień.
2. Do wrzącej wody dodajemy po kolei cynamon, imbir, kardamon, goździki, sól, skórkę cytryny.
3. Następnie wsypujemy kawę, mieszamy i gotujemy na małym gazie ok. 2-3 minut.
4. Tak przygotowaną kawę rozlewamy do filiżanek i dosładzamy miodem lub syropem z agawy.