Strony

środa, 21 stycznia 2015

Paprykarz warzywny wg 5 Przemian

Paprykarz warzywny... to jedno z tych dań, które znika z rondelka zanim trafi na talerz. Aromatyczny zapach warzyw i ziół rozchodzi się po całym domu kusząc wszystkich domowników do kuchni. I nie ma takiego twardziela, który potrafiłby się mu oprzeć ;).
Jak dla mnie paprykarz warzywny jest niezbędnym elementem zimowego menu. Połączenie warzyw z dodatkiem brązowego ryżu doskonale zaspokaja zapotrzebowanie energetyczne organizmu w tym zimnym okresie. Ponadto niweluje zaburzenie wewnętrznej równowagi i równomiernie zaopatruje w energię wszystkie nasze narządy.
Smakuje pysznie na ciepło i na zimno, a jego niezastąpionym atutem jest przede wszystkim POPRAWA NASTROJU :).

Mniamuśnie polecam!





Skład:
S (słodki):       2 łyżki oleju ryżowego, 2 średnie marchewki, 1 pietruszka, 1 czerwona papryka
O (ostry):       1 mały por, 1/4 selera, pieprz
Sn (słony):      sól, 1 łyżeczka sosu sojowego
K (kwaśny):   2 pokrojone w kostkę pomidory, 1 łyżka przecieru pomidorowego, 1 łyżka bazylii
G (gorzki):     szczypta kurkumy, 1 łyżka tymianku


S (słodki):       1 łyżkę masła
O (ostry):       ugotowany brązowy ryż



Przygotowanie: 
1. Na rozgrzany w rondlu olej wrzucamy starte na tarce o grubych oczkach marchew, pietruszkę oraz drobno pokrojoną czerwoną paprykę.
2.Następnie dodajemy pokrojonego w cienkie talarki pora oraz startego selera i doprawiamy warzywa pieprzem, solą i sosem sojowym w odpowiedniej kolejności.
3.Do rondla wrzucamy pokrojone w kostkę pomidory oraz przecier pomidorowy, który wzmacnia mało wyrazisty smak pomidorów w okresie zimowym. Cykl energetyczny domykamy dodając do potrawy bazylię, kurkumę i tymianek.
4. Całość dusimy pod przykryciem do momentu aż warzywa zmiękną. U mnie trwało to ok. 12-15 minut.
5. Na koniec dodajemy łyżkę masła, ugotowany wcześniej brązowy ryż. Wszystko dokładnie mieszamy i gotujemy jeszcze przez ok. 8-10 minut.
SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz